+

Wednesday, January 21, 2015

REFASHION WEEK - DADDY'S OLD SHIRT BECOMES KID'S NEW COOL SHIRT



When Magda invited me to be a part of her Refashion Week series, I was so excited! I have been following Magda's blog for a couple of years, and I think she is so creative and talented! Magda is a real pro in what comes to recycling "old" clothes. I, on the other hand, had never done it before. 

The first step was to find something to refashion. I moved from Portugal to the US last year and only brought the essential stuff (clothes, books and toys), meaning that I could not find in my closet anything that I am not wearing. So... I had to take a look at hubbies' closet.. and there I could find a lot (in my own personal view) of stuff that could be refashioned. He agreed to spare me a very old shirt that he wore for the last time like 5 years ago! 



I cut the shirt and lay down all the pieces (praying throughout the process) to make sure that I had enough fabric to make a Mulberry Tunic for Manel in size 3. It wasn't easy, I wasn't able to match the plaid, but I really like the result.











  
It is kind of funny to see Manuel wearing his father's old shirt and I think he looks really cool.










I really enjoyed all the process, it was really fun and it got me hooked!

Thank you Magda for having me! To see what other very talented Portuguese ladies made in this series, be sure to visit Magda's blog


And now head over to Conversas de Hermanas! You can't miss what Rita made for her (so charming!) little boy!

16 comments:

Diana said...

Ficou óptima! Grande refashion! Eu gosto que o padrão não esteja todo "certinho", até lhe dá mais personalidade! Parabéns!

fairiesbubblesco said...

O Manuel ficou lindamente com a camisa do pai :-) Ficou impecável ;-)

Patricia B said...

A camisa está o máximo e o Manuel dentro dela uma delicia completa... adorei as fotos Soraia e vê-se que ele gostou da sua camisa nova. :-)

Soraia de Sousa Mendes said...

Obrigada Diana! :-)

Soraia de Sousa Mendes said...

Obrigada Maria! :-)

Soraia de Sousa Mendes said...

Obrigada Patricia!!

inesmelo said...

Ficou super gira! Acho que acertar o padrão seria mesmo uma tarefa impossível e resultou bem na mesma. :D O Manuel é adorável!

Soraia de Sousa Mendes said...

Obrigada Inês! ;-)

sisforsewing said...

Gosto imenso - e fiquei ainda com mais vontade de experimentar esta molde :)
Também acho que não seria possível acertar o molde mas o resultado ficou super! E o Manuel está feito um top-model ;)

Soraia de Sousa Mendes said...

Obrigada! Este molde é muito giro, tanto para rapaz como para rapariga! Tens de experimentar! :-)

diario de naii said...

Esta muito linda! dá muito mais trabalho as vezes reutilizar roupa.

ritapirolita said...

Está espetacular Soraia. O Manel é super fofo. Não tenho esse molde e agora por tua causa vou ter mesmo que abrir os cordões à bolsa ;-)

Soraia de Sousa Mendes said...

Obrigada! É verdade, temos que fazer muitas contas para conseguir aproveitar o máximo, mas o processo é muito giro! Eu quero fazer mais! :-)

Soraia de Sousa Mendes said...

Obrigada Carla! Acho este molde o mais fácil para fazer camisas para rapaz (por causa da carcela), todos os outros que uso, são um pesadelo... :-)

Magda E. said...

Soraia, O Manel ficou super estiloso com a camisa do pai, e aposto que o pai ficou todo orgulhoso de o ver com ela. Obrigado por aceitares o desafio, correu muito bem. Estou toda feliz porque gostaste e queres repetir! Não fazia ideia que já lias o meu blogue há tanto tempo, que bom! =D

Olga Becker @ Kid Approved said...

How did I miss this? So so cool! I love it so much! He is adorable!

Post a Comment